Å så lite bilder!

Hej hej igen, då var det dags att titta närmare på caféhuset:


Ytterdörren in till hallen och lilla gästtoaletten. Färgen på väggarna möter många olika reaktioner, allt från "ååh vad varmt och välkomnande det känns" (citat Henrik P, tro´t om ni vill, Norrbobor!) till små söta rynkor på näsan (Mr Brink). Eller för att citera Monica, vår färgsättare: "Lila, det är geniets och idiotens färg". Jag älskar den. Skulle väl inte ha den hemma, men detta är faktiskt en restaurang/café, så de så! Lite kul ska man väl få ha?!


Vår cocacolakyl, som vi tänkte klä om men nån kanske vill köpa den? Colaskylt för lysröret finns.


Här kommer det vara bord för servering, med ganska kul tapeter på väggarna (inte nu alltså, men snart). Nu är det som överallt annars, upplag. Tänk så många trevliga prylar man har!


Henrik i sina handymanbrallor (ärvda av min farsgubbe) slipar murstocken innan målning och innan kaminen ska på plats. Till höger är dörren in till köket.


Den ena diskbänken samt diskmaskinen och varmvattenberedaren.


Utsikt över uteserveringen inkl. gräsmattan från köket.


Här är nu en bild på mig eftersom Henrik tyckte att jag skulle synas här på bloggen också. (Det sa brorsan inget om däremot, men men ...). Som ni ser har vi här börjat tapetsera i det stora rummet, en inte så utmanande tapet i detta rum, men inte mindre trevlig för det - om jag får säga det själv.  


Ifall nån undrar så är det Boråstapeters Anno 1905 nr 12902. Vi hade först tänkt oss Durotapeters Ingelsgården 012-01 som är snarlik (ser ut att vara det äldre originalet) men den hade en gråtonad bottenfärg och vi ville ha så vitt som möjligt, så då blev det denna.

Nu hoppas jag att alla har fått en bra uppfattning om hur det ser ut här på Norrbo Central i dagsläget.

Som tack till brorsan lägger jag såklart in en länk till hans firma Mule konsult där han erbjuder tjänster till lantbrukare och andra markägare, samt åtar sig foto- och folkmusikuppdrag.

Då drar jag iväg till Centralen och tar några fler bilder, haha, nej jag ska skrapa köpmansdisken och måla i förrådet tänkte jag. Ikväll kanske jag kan uppdatera er lite mer om det övriga läget, om det inte blir alltför sent som vi kommer hem.

PS: Idag (d.v.s. onsdag den 21:a) tar jag med mig nybakade smörbullar, så ifall Du har vägarna förbi så är det bara att komma in och provsmaka!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Prick den tapeten hade vi i köket i HH. Minns du?

2010-05-03 @ 13:38:08
Postat av: Bodil

Näe, jag minns det som grönt där. Men kanske minns jag mönstret liiite. Lustigt! Kanske fanns den i det undermedvetna nånstans.

2010-05-12 @ 21:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0