Dagen idag

Ja, det blev lite för sent igår för att jag skulle orka skriva här, så jag gör det nu i stället. Det blir lite kortfattat ety jag är ivrig att komma mig iväg!

Snart ska jag åka fram och fortsätta jobba på Centralen. Dagens uppgift är att måla i förrådet. Därefter ska jag lägga in den golvmatta vi har haft här hemma i hallen, den är i alla fall bra mycket trevligare än den som är i förrådet nu.

Köpmansdisken är hämtad, lagad och finfixad av Roland (tack!!), och nu även skrapad från färg. Det var väldigt roligt att hitta guldmålade detaljer under den mörkbruna tjocka färgen, så det ska vi försöka återskapa när vi målar den. 

Vi har satt upp några fler tapetvåder i stora rummet.

Kaminen är på plats.

Diskmaskinen har lite jobbigt att komma upp i temperatur :(

Monica har målat klart i hallen och gjort mycket grundarbete i lilla rummet. Hon har även börjat tänka på vår trädgård, rotslår buskar och träd och tänker ut blommor.

Golvet i personaltoan är i princip klart för mattläggning, Urban ska bara fixa en liten rörgrej idag.

Pentryt börjar ta form.

Snön har snart tinat bort. Sa jag att vi hittade en liten syrenberså på gräsmattan?! Den blir perfekt för den lilla gjutjärnsbänk jag har införskaffat :)

Vi har projekterat för inhängnadet av del av gräsmattan som vi har sökt alkoholtillstånd för. Vi har köpt en stor grill för grillkvällar.

Vi har ätit vår första middag på centralen (sill med dill i ugn med kokt potatis och lök/grönsaker i grädde).

Jens har snickrat ett hamsterhus till gästtoaletten.

Ja, det är säkert en del annat som har hänt också, men i stora drag så ser det ut så.



Jag avrundar med ett bildbevis på att våren _är_ på gång, även om det är lite kyligt just nu. Hittade dessa och massor av blåa sippor på solsidan på norrsidan av norra Dellen. Härliga tider!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0