Färdig (delvis..)

Igår kväll gjorde vi ett ryck och fixade klart tapeterna i stora rummet. Kaminen står också färdigmonterad på sin plats och väntar på att bli proveldad av sotarn. Vi tycker att det blev rätt bra med tanke på att det var första gången vi tapetserade + att vi hade en otroligt dålig, rostig, tapetkniv. Ska försöka leta upp en bättre nu när vi ska ge oss på det andra rummet.  


Hela rummet tapetserat och söta kaminen på plats.

Ida kom förbi en sväng på kvällskvisten igår när vi tapetserade, tillsammans med sin kompis Jessica från Näsviken. Vi bjöd dem på saft och cocosboll. Seg som jag är så glömde jag ta bild på dem - undrar när jag ska lära mig..! 

Här kommer i stället (?) ett par bilder på den nu skrapade köpmansdisken, där ni kan se den lite överraskande guldfärgen.


Skrapad och lagad köpmansdisk som vi hittade på vinden i gamla huset.


Guldfärg på speglarnas kanter. Få se om vi målar den så eller inte!

Ha en härlig lördag och njut av våren, gott folk!
/B  


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Fint det blir!

2010-05-03 @ 08:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0