Adventsmys, lunch och italiensk femrätters

Nu har det gått några dagar igen. Snart är det jul, gott folk! Förra söndan hade vi därför Adventsmys på Centralen. Lussekatter, kanelbullar, russinkakor, glögg, varm choklad m.m. fanns att förtära vid brasvärmen. Jag glömde ta bilder då, så jag lägger in några bilder på adventspyntet i stället. Det var faktiskt nån därute (hej Eva) som efterfrågade just det.


Adventskalender i trä, från Åhléns.


Ett dekorerat fönster.


Ett annat kul pynt (kulpynt) från Åhléns. Det fanns en himla massa skojiga hängdekorationer hos dem, tyckte jag!

Som ni ser så är jag ganska så försiktig i mitt pyntande :) Men lite har jag fixat i alla fall!

I tisdags hade jag fixat thaigryta med ris åt ett gäng ungdomar som går idrotts-/ungdomsledarutbildning. Kattis, som jobbade hos oss i somras, går utbildningen och hade ordnat en vandring på Norrboleden åt sina kursare, med efterföljande lunch på NC. De hade haft väldigt trevligt då de pulsade fram i den snöfyllda skogen, och de var inte alls trötta och kalla när de kom fram till oss till slut ;)


Kidsen och deras ledare lät sig väl smaka av maten. Efteråt la sig någon och sov på golvet innan de alla körde frågesport med varandra.


Sen var det bara för gästerna att ta på sig alla vinterkläder och dra ut i kylan igen ..!

Senare samma kväll hade Norrbo sockenförening styrelsemöte hos oss. Bildbevis saknas :)

Och så igår var det säsongens "finkväll", den italienska aftonen med två olika menyer att välja fem rätter ifrån. Kvällens gäster kom vrålhungriga kl 18 och blev tydligen verkligen mätta innan de gick hem framåt 24-snåret efter en massa skratt och prat om ditten och datten. 


Gunilla, Marianne och Lena hugger in på kvällens primo piatti; pastan. 

Vi fick många värdefulla åsikter och idéer av damerna ovan, vilket vi tackar för, och bland annat så tyckte de att vi skulle ordna en vinprovning på Norrbo Central. Är det någon fler som tycker det? Jag ska kolla med en snubbe, som jag har hört kan en del om viner, hur han skulle lägga upp en sådan kväll. Jag skulle själv tycka att det var riktigt skoj. Jag har bara varit på vinprovning en gång (vita Alsaceviner), och det var väldigt intressant. Det mest spännande var när vi kom till kvällens dyrgrip, som var så annorlunda att om man inte hade fått veta att det var dyrt och fint så hade man undrat om det var nåt fel på det. Men när man visste att det _inte_ var nåt fel på det så kunde man faktiskt inse att det var sketagott :) Ja, det var bara ett litet minne jag har av vinprovning, helt apropå :)

Nåt annat vi har fått förfrågan om från annat håll är ifall vi kommer att ha nyårsfirande på NC. Svaret då var att det har vi inte planerat, nej. Vi tänkte att folk är på andra kalas en sådan kväll. Men vad säger Ni? Vill Ni ha en nyårsfest på lokal? Vad vill Ni i så fall ha då?

Imöra (hehe, folk tycker det är kul när jag skriver dialekt, så lite det är!) är det andra advent och vi kör förstås Adventsmys igen med mat, fika och dricka på NC kl 13-17. Välkommen då!

/Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0