Dödshot utdelat tydligen

Innan jag presenterar mingelbilderna från gårdagens ÖS så tänkte jag dra en liten sann historia från förra söndagen:

Jag hängde på NC på förmiddagen och förberedde för eftermiddagens adventsmys. Jag sprang lite hit och lite dit och lät telefonen ligga på bänken. Vid nåt tillfälle var jag i andra huset och hörde alltså inte telefonen ringa. En stund senare såg jag att jag hade ett meddelande, så jag ringde upp röstbrevlådan. En okänd mansröst talade till mig: 

"Hej! Jag ringer apropå det dödshot du har utdelat i annonsen i Hudiksvalls Tidning; `Ät, drick och var glad.´ I Bibeln lyder fortsättningen `Ty i morgon skall du dö.´. Hej då!"



Det var ju riktigt kul, tyckte jag. Framför allt är det ju i princip sant. Kanske ska visserligen varken du eller jag dö just i morgon, men endera dan händer det med ganska stor säkerhet. Så enligt min mening är det precis så att det gäller att göra det bästa av nuet. Fast det var inte direkt såååå långt jag tänkte när jag kom på (=trodde att jag själv hittade på) Norrbo Centrals nuvarande slogan. Men det gjorde alltså denna anonyma man som valde att telefonera till lilla mig :)

Well. Låt oss raskt raska vidare över isen till gårdagens övningar i den lilla öppna stugan vid skogens slut.

Igår hade jag min tidigare kollega från Göteborg, Elisabeth, med mig som assistent på ÖS, då Henrik var på Södra Berget och sjöng med Wallmans salonger och julbordade med sina jobbarkompisar från Senseair. Jag har så duktiga kompisar! De kliver in och leker restaurang med mig och greppar det hela direkt. Underbart!


Gött schysst att få en massa fin hjälp med allt från shopping via kaffekokande till kladdkakebakande :) Tack E!

Denna fredag trillade det in en massa hungriga gäster, som åt av het chili con carne, vegetarisk lasagne, saffransdoftande kycklinggryta m.m.


Längst in i hörnet trängde de ihop sig, ett gäng Norrbo-bor.


Camilla smuttar på en godricka och lite plockmat tillsammans med Magnus och Jens (ej med på bild, de såg så buttra ut - av nån anledning verkar de inte gilla att vara med på bild - eller så är det de gör fast de inte törs säga det hihi).


Så här glad blev Sigurd (inte kameraskygg!) när han fick en kopp kaffe och chokladkaka!


När Marcus skulle hemåt så tog han på sig reflexen. Sånt gillas! Dessutom sjöng han en sång på kvällen, och jädrar i mig vilken röst den grabben hade!! (Om han verkligen kan spela dragspel också, ja det lyckades jag inte begripa. Men jag är ju inte infödd Norrbo-bo heller ...)

Undrar ni kanske hur det går i Stammiskampen? Jo förstår ni, Jens fick ännu en markering i protokollet igår, medan Lisa fick ligga hemma i sängen med sin snoriga näsa ...  

Peace and love på er!
/Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0