Fridens liljor

Förra söndagen så blommade fridens liljor på Centralen. Jag lägger därför upp några bilder på det ätbara nu :)


Glögg är gott så här i väntans tider.


Å till glöggen eller musten så passar det kanske bra med nån bulla?


I Dellensjön har denna lax levt sitt liv, innan den tillagades med saffran och grädde.


Till laxen passade denna grönkålspotatis fint.


Lite småplock finns på en sån här plocktallrik.


Ibland finns det ostbricka med frukt och choklad.

Jaha, har ni blivit hungriga nu? Kom in på ÖS nu på fredag i så fall. Även denna fredag har jag en gästarbetare eftersom Henrik är ute på andra äventyr. Denna gång kommer min före detta jobbarkompis Elisabeth från Göteborg att serva er. Kom och tjöta med henne och mig och andra Norrbobor och i värsta fall nån utsocknes person också :)

/Bodil - den enastående matfotografen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0