Mer till butiken

Åh vad skönt med lite sommarvärme! Det var verkligen på tiden.

Jag har varit en supersnabb sväng ned till Dalarna=mina föräldrar och hämtat ett lass med grejor som vi kan fylla våra lokaler med. Ett antal gamla stolar, ett bord, ett skrivbord, en piedestal, ett staffli, dukar, mattor m.m. Tack, päron!


Vilken röra! Men fast som berget sitter lasten, tro´t eller ej :)

Passade på att fixa lite till en produkt i butiken idag när solen skiner så:


Jag bara önskar att ni kunde känna doften!

Fixade lite med en annan potentiell grej till butiken också:


Detta kan man nästan räkna ut vad det är.

För övrigt har jag suttit vid datorn och funderat på vilka varugrupper vi ska ha i vårt kassaregister. Ytterligare en tjej har ringt och var intresserad av att jobba hos oss, så nu har vi ett litet gäng med intressenter. Fortfarande har vi inte kommit fram till en gemensam syn på det här med "offentlig tillställning på offentlig plats" med polisen.. Däremot börjar vi få en liten samling av recept från släkt och vänner, recept på mat/godsaker som vi tänker servera, som är någons personliga favorit, som gärna har en liten historia med sig. Hör av dig om du har något sådant recept, vi vill ha fler! 

I morgon blir det en tur till Glada Hudik för att uträtta några ärenden. Kanske kan man ta sig en liten mjukglass då :)

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0