Att lägga grunden

Igår var Sune återigen och hjälpte till på NC. Han slevade på för fulla muggar med spacklet, för att sedan övergå till att grundfärga bröstpanel, lister och foder. Som Sune sa, det är fantastiskt vad man med enkla medel kan förändra ett rums karaktär totalt. Bara med grundfärg och täcktapeter så har utseendet totalförändrats. Åh det blir så spännande när vi väl får upp riktiga tapeter och riktig färg! Det är verkligen tur att vi har Monica som hjälp med färgsättningen, annars hade vi kunnat göra feta missar :)



En spacklande Sune <3

Jens hade en stund över och kunde inte hålla sig borta från NC han heller (dock var jag för sen med kameran så han hann smita innan jag fick fram den - jag lär mig så sakteliga, hav tålamod med min blogg-o-rutin.). Han hjälpte mig i alla fall att montera min nya kompis, dammsugaren Henry. Visst är namnet väldigt likt min sambos namn?! Vad tror ni det innebär? Bästa motiveringen vinner en kanelbulle. Han har även andra likheter med min sambo, dammsugaren, eller vad tycker ni:



Söt!

Nu ska jag iväg och grundmåla mer panel tillsammans med den outtröttlige Sune. Senare i eftermiddag ska Henrik och jag träffa Robin på Dellenbanans Vänner för att diskutera ett eventuellt samarbete. Skoj!

Jag avrundar med ett citat (källa okänd): 

Att medicinera är inte roligt men att ha roligt är medicin.

Hej så länge!
/Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0