Det tar sig

Ännu en arbetsvecka att lägga till handlingarna - men först lite updating här på bloggen:

Mitt i veckan drabbades jag av en downdag. Jag gjorde mitt bästa att trösta mig själv genom att dra runt lite på stan. Hittade mina favvoskålar till halva priset och slog raskt till, utan att tveka:


Marimekkoskål från Iittala, så härlig!

I fredags kom en snubbe från Jannes golv och la mattan i vår personaltoalett. Det blev inte bra, en massa bubblor och dant. Det blir till att klaga, tyvärr ...

I går, lördag, blev vi klara med tapetseringen. Blå blommor, slät syrenlila och karamelliga rosa ränder, tillsammans med en söt uggla:


Ho ho!

Vi har införskaffat ett par fräna maskiner till vår butik också. Måhända ser ni vad det är för något:


Vad kan detta vara?


Å vad ska denna vara till?

Hur roar man sig bäst en söndag? Jo man hänger på Birsta (shoppingområde i Sundsvall) hela dagen och tömmer plånboken i butik efter butik ... Oj vad spännande det är att köpa allt från flytvästar till skåpstommar för det som komma skall. Annars har vi hittat en ny butik att shoppa i, på närmare håll, nämligen "Jonas och Linns byggbutik" hemma i Gammelsträng. Nå, men de säljer av material som de själva inte behöver i sitt eget renoverande av sitt fantastiska hus. Grejt för oss! Nu har vi grejor så vi kan färdigställa en hel massa saker till veckan. I morgon kör jag fram Sundsvallslasten till fastigheten och ger järnet. Om en vecka kommer både livsmedelsinspektören och alkoholhandläggaren, ho ho ho, då ska vi vara redo :) 

Gnatt på er, whereever you are!


Kommentarer
Postat av: Terése

Hej! Jag är nyfiken på ugglan, är det en tapet? Var kan man hitta den? :)

2011-01-31 @ 19:36:55
URL: http://teresesteckningsblogg.blogspot.com
Postat av: Bodil

Japp det är en tapet med en massa skojiga djur på! Nu kommer jag inte ihåg vad märket hette :( men den fanns iaf på de "vanliga" färg- och tapetbutikerna (vi köpte den på Colorama i Hudik). Den är en så kallad fototapet även om det inte är ett foto precis :)

2011-01-31 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0