Nu tar stället form

Har nyss kommit hem från NC. Äntligen har jag fått färdigmålat i förrådet - tack vare god hjälp av Jens tjejer Zanna och Erica som var jätteduktiga och hämtade Henry (dammsugaren), hämtade knivar och spackel och papper och till och med spacklade hörnen. I morgon ska jag häva in mattan, och sen blir det bildbevis. Jag har haft för mycket färg på händerna för att fotografera i dag (skyller ifrån mig ja :P).

Apropå golvmatta så kom en snubbe från Jannes Golv och tittade på det jobb som en annan snubbe från dem gjorde på vår blivande personaltoa i förra veckan, ett jobb som vi inte blev nöjda med eftersom mattan var så knölig att Jonas t.o.m. trodde att det var den gamla mattan som låg kvar fortfarande. Snubben höll faktiskt med mig helt utan att knota, och sa att "så där ska det inte se ut, det får vi göra om, jag kommer på onsdag eller nåt". Det var ju skönt ändå. För övrigt var han väldigt imponerad över den gamla golvmatta som jag har rivit ut ur förrådet. "Den där är VÄLDIGT gammal" sa han.

Nu på kvällningen har H och jag monterat det barskåp som vi köpte på IKEA igår. Det kommer på bild när vi får upp det på väggen, det orkade vi inte nu. Vi har också fixat sopsortering i köket, ordnat en hylla där gästerna ska ställa disk, satt upp nån mer hylla m.m. Kylar och frysar har vi sparkat igång för att kolla så att de håller temperaturen, och än så länge verkar det ok. Men vi upptäckte att det lilla skåp vi hade i köket faktiskt var en kyl och inte en frys (hade vi tittat ordentligt tidigare så hade vi väl sett att det var så, men vi _ville_ nog att det skulle vara en frys så då såg vi en frys). Så nu blir det till att spendera ett par tusenlappar på ett nytt litet frysskåp ...

Tidigare i dag grubblade jag lite över vilket kassasystem vi ska köpa, och närmare bestämt hur många varugrupper vi behöver ha. Det är lite special när man ska servera alkohol, men jag kan inte reglerna exakt så jag har kontaktat alkoholhandläggaren. Hoppas att vi klarar oss med 15 st. så sparar vi några tusenlappar (som vi då kan typ lägga på frysskåpet).

Det är så spännande :)

Ses och hörs!
/B 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0