Å då (inte idag) var det fredag igen

Tänk vad tiden går fort. Det är redan sent på måndagskvällen och jag har ännu inte fått upp bilder från i fredags - inte nåt annat heller för den delen. Det är verkligen mycket att stå i just nu för lilla mig :) I söndags på adventsmyset var det tydligen så mycket att stå i så jag inte alls hann med att få fram kameran (!). Men om ni kommer på 2:a advent så lovar jag att jag ska dokumentera er då. Jag har också fått ett önskemål på Facebook om att lägga upp bilder på adventspyntet. Det ska jag försöka fixa i morgon. Då har jag nämligen två sällskap inbokade på NC. Till lunch kommer 16 pers från Stora Staden Hudik med Kattis i spetsen, Kattis som jobbade hos oss i somras alltså. Senare på kvällen kommer Sockenföreningen för ett styrelsemöte och lite gofika. Men jag tar mer om det i möra. Nu över till fredagens mingelbilder :)


Titta vem som dök upp igen! Lisa kör hårt i kampen om stammis-skapet, där Jens är motspelare. Mycket spännande match! Karin, Sune, Anne-Marie och Sigurd höll henne sällskap här.


Kringen funderar på Lasses äta-chili-kapacitet. (Jag kan avslöja att han åt upp hela portionen.)


En glad Maria som plockar i sig från plocktallriken med små ostbitar, korv och annat krafs. Eller egentligen beundrar hon ju sitt sällskap.


Göran å andra sidan beundrar den fantastiska tekniska apparat vi har på NC: Kortläsaren.


Putte dök upp på NC efter att ha jobbat på Folkan där Matz Blads spelade för 100-talet dansande.


Det är nästan som i skolan här på NC. Men bara nästan.


Men titta. Jag lyckades visst fånga lite adventspynt på bilden. Duken är en gammal gräslig (hittills helt oanvänd) historia som jag snodde hemma hos morsan i våras, tillsammans med ett par andra liknande dukar. På nåt mysko sätt tyckte jag att de gjorde sig jädrigt bra som adventsdukar i skönt lila och svart. Om jag får säga det själv alltså. Och det får jag ju, eftersom det är min blogg hahahaha!


Nadja sprudlade av energi och kunde inte sitta stilla. Kanske var hon så glad över att hennes "Baba" var med. Eller så var det jag som darrade på kamerahanden.


Rätt så myspysigt blir det när alla vill trängas vid samma bord. (Ni ser Jens där i bakgrunden.)


Eva kan inte bara sy linnekläder, hon kan även laga trasiga cigaretter och sjunga folkliga sånger. En resurs, helt klart!

Nä hör ni, nu får det räcka, nu är det god natt.
Ses!
/B
PS: Boka in dig till den italienska aftonen nu på fredag! (Inget ÖS då alltså!!) Och boka senast onsdag pliiiis!
Mer info hittar du på www.norrbocentral.se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0