Mingelbilder från i fredags

I förra inlägget halvlovade jag att ta med en riktig kamera till NC, så att bilderna skulle kunna bli lite bättre. Trot eller ej men jag hade med den i fredags. Nu vet jag inte om de blev så mycket bättre eftersom jag körde utan blixt ändå haha, men men..! Idag har jag dessutom lyckats hitta USB-kabeln till kameran så nu kan jag äntligen lägga ut lite mingelbilder från fredagens ÖS-övningar.


Inte för att alla vill vara med på bild här på bloggen. I vissa fall respekterar jag det, men ...

Till min hjälp i fredags hade jag (som jag berättade för er innan) Jenny från Kristians Gård. Hon tog med sig idén om en plocktallrik med korvar, ostbitar, oliver, tomater m.m. och den gick hem bland kvällens gäster!


Jag tror att Jenny hade en ganska rolig kväll som knegare på NC. Hon fann sig snabbt tillrätta i såväl kök som bar.

Den första som trillade in på denna Öppen Stuga var min blomsterflicka från i somras, Monica. Hon hade med sig en dam som inte ville vara med på bild (och hon såg så allvarlig ut när hon sa det så jag vågade inte ta nån bild på henne!!), och de båda högg med god aptit in på min fisk- och skaldjursgryta med hemgjord aioli och lite vitt vin till det.


Det finns så mycket man kan prata om en fredagkväll i glada vänners lag :)

Strax fylldes bordet vid den varma kaminen med fler besökare.


Tord var sommarens stammis, så det var verkligen kul att se honom igen - och glädjande nog utan de kryckor han drogs med hela sommaren!


Fröken Holmberg är denna säsongs stamkund, hon har varit hos oss båda de kvällar vi har haft öppet!

Utifrån kylan kom fler besökare för att njuta av värmen och lite godsaker.


Kusinerna Lasse och Gunilla tog plats i soffan i rosa rummet.


I sällskap med Danielssons kom även Bärlins och käkade det ena och det andra. Ja nån liten dricka blev det nog också :)


På Norrbo Central kan man även slå sig ned och läsa en god bok i lugn och ro, vilket Marcus anammade :)


Hans gode vän Micke ägnade sig åt andra kulturella övningar ...


... liksom Jonas, som kommit till oss ända från Norrbobyn.


Efter en kväll på ÖS tar man gärna sparken hem, tyckte Karin och Magnus i Hålsjö.

Till och med jag fastnade på bild denna kväll.


Hej på er!

Snart är det fredag igen och vi kör ännu en Öppen Stuga då den 26 november. Klockan 18 öppnar vi dörrarna, och då hoppas vi att riktigt många kommer till oss så att det blir extra varmt och gott här.

Puss!
/Bodil


Kommentarer
Postat av: Lisa Holmberg

Puss o tack för senast. BRA ställe det där Norrbo central hälsar stammisen

2010-11-24 @ 17:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0