Semestertider, sommartider, alla tiders!

Även lördagkvällen på NC flöt på alldeles underbart. Ett av våra förbokade gäng kom ända från Iggesund och körde trerätters med fördrink och allt. När de fått i sig varmrätten gick jag in till dem i rosa rummet och slog mig ned för en pratstund. Det blev en ganska lång pratstund, eftersom det visade sig att en av de fem har varit i restaurangbranchen i 40 år, varav de senaste 25 på restaurangskolan i Hudiksvall :):):):) Det var ju en himla tur att han inte sa det tidigare, då hade jag ju blivit riktigt nervös. Nu blev jag bara fnittrig och kände mig så himla amatörmässig, trots att de på alla sätt bedyrade att det var så mysigt och gott och trevligt och bra allting :P För amatörer, det är vi ju, och det kunde han Lennart också se på hur vi jobbade. Men han var mycket artig och sa att vi gjorde det bra och att vårt koncept var personligt och så. Han kallade vår meny för "modig" och sa att vårt sätt att flambera var en show som kunde utvecklas mer om vi ville det (han berättade hur också, snäll som han var hihi). De andra gästerna i sällskapet lärde mig allt de kunde (vilket var en del) om drinken Mojito och om hästentrecote, det kanske vore nåt att ha på menyn (enligt dem så var det det bästa man kunde äta, så det så).

Ja nä jag hade inte ens en tanke på att ta kort på dem ... men det var väldigt intressant att prata med dem. Faktiskt var det inte första gången de var till oss, de hade varit till oss för precis ett år sedan, d.v.s. i samband med Norrbostämman. Jag önskade dem välkomna igen nästa år då, men då sa de att de nog skulle komma innan dess, att det skulle vara bra mycket bättre att ta med sina gäster till oss än att stå och laga mat därhemma åt dem! Tja, vad säger man då?! ("Välkomna"?!)

Framåt kvällningen drällde det in en himla massa folk och det blev en väldigt mysig stämning, precis som på fredagen. Semesterfeeling, verkligen.


Henrik satt ute en stund och dinerade med sommargästen Björn med familj.


Kul att se såväl Maria som Micke igen denna helg, det var ett tag sen sist!


Det blev varmt och gott i rosa rummet :)


Några satte sig ute i friska luften och trotsade såväl mygg som duggregn.

I morgon blir det säsongens första onsdagsöppet, välkomna då om det skulle passa!
/Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0