Vintertid

Klockan har ställts om till vintertid. Oktober närmar sig sitt slut och vi har haft ännu en kväll på NC.


Först in i stugan var Larssons från andra sidan berget.


Sen kom Micke, som i flera dagar bespetsat sig på en pepparbiff på NC.


Damerna Eihland/Espling hamnade i rosa rummet ...


... tillsammans med sina Bylundare - och Micke fick vara med en gång till :)


I blå rummet diskuterades patent, norrsken och andra finurliga saker med Sigurd (medan andra ägnade sig åt ölköp!).


Vad paren Bärlin/Danielsson diskuterade vågar jag inte skriva här :)


Cattis och Jens (välkommen tillbaka till NC Jens, long time no see!) kollar på nåt roligt!

Vi testade hembakta hamburgerbröd till vår NC-burgare denna kväll, och det visade sig vara uppskattat.

En annan ny grej som kommer att testas nästa fredag är Ventilation. Snickar-Andreas har i helgen borrat hål i väggarna så nu har vi ett par friskluftsintag i stugan. Vi hoppas därmed att kondensproblemet ska vara fixat(skarpt test på fredag alltså).

Vi har planerat för öppethållande 4, 11 och 25 november (stängt den 18 november och den 2 december). Hur det blir därefter får vi se. I fjol var det väldigt kostsamt att hålla öppet under vintern så vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra i år. Så vi får se hur vädret blir, det kanske inte ens kommer nån snö i år. Vi hoppas på att ni även framledes har förståelse för att vi har lite oregelbundna öppettider och att ni fortsätter komma när vi har öppet. Ta gärna med nån vän när ni kommer hit, så ryktet om vår bykrog sprider sig!

Välkommen kära november (min sämsta månad hahaha)!

/Bodil
PS: Ska jag nämna nåt om Henriks jonglerande med pepparbiffarna ..? Nä, jag tror jag hoppar över det ... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0