Fredagsredovisningen

Hej på er! Det var så roligt i fredags att jag först nu har hämtat mig tillräckligt för att blogga :)

Allt kött som vi fick från Farmen förra veckan sålde slut, vilket Åsa där förstås tyckte var jätteroligt när jag berättade det för henne som i går söndag (när jag ringde för att beställa mer).

Ett antal jordgubbsdrömmar fick vi också äran att servera! Och lite lax, lammkorv, tryffel, godricka av olika slag ... Vi fick frågan om vad vi tyckte om det alkoholfria vinet nu för tiden, och sanningsenligt så svarade jag att det är inget varken jag eller Henrik rekommenderar. Alkoholfri öl - jättegärna. Alkoholfri cider - mums! Alkoholfria drinkar kan vara jättegoda och vi serverar ett par sådana. Men vinet tycker vi lämnar en del att önska - vilket är precis vad personalen på Systembolaget också säger. Vi kan bara hoppas på en positiv produktutveckling även där framöver, för visst vore det trevligt med ett schysst vinalternativ! (Fast det tycker jag att lingondricka är i och för sig ...) 

Här kommer några bilder från fredagens begivenheter, då en massa skojiga gäster trotsade den stränga kylan och trillade in till oss!


Den här veckan såg Ylva riktigt glad ut på bild, när hon förberedde inför öppningen ;)


Oj vad suddig han blev! Men på den andra bilden tuggade han så fasligt så det får bli den här i alla fall  (proffsfotografen på g igen!).


Än en gång tog hon med sig sina kollegor på en trevlig afton på NC - tack Karin!


Det är inte alla som vill vara med på bild - därav den tomma vänstra stolen ... Men den högra stolens gäst vågade vara med!


Lyckades fånga denna tjej i smyg :) (Sorry ... men så gör jag bara med tonåringar!)


Här var ett glatt gäng som våra sommargrannar från Hudik tog med sig till NC denna kväll.


Frampå kvällen så var det dags att mingla litegrann mellan borden :)


Ojoj vad snett det här blev då (precis som det fotograferade objektet så observant påpekade redan när jag tog bilden) haha, men han själv var inte sne denna kväll utan bara glad tyckte jag :)

Ja det var några av kvällens medverkande på NC!

På fredag kör vi igen! Välkomna då!
/Bodil & Henrik



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0